A DokiMarketing Közösség zárt csoportban felvetődött egy nagyon jó téma, amiről írni szeretnék mindenképpen. Illetve valószínűleg ez egy hosszasan jelen levő, többször is különböző irányokból megközelített téma lesz, mert fontos.
Nevezetesen, hogy nagyon nehéz kilépni az orvoslás jellegű tevékenységünkből és üzletemberré- üzletasszonnyá átváltozni. Ez egy komoly paradigmaváltást tesz szükségessé általában az orvosok számára, és nem lehet megúszni, amennyiben az orvos egyben vállalkozó is.
Többek között ez az egyik oka, hogy ezt a blogot elkezdtem írni.
Mit is csinál a vállalkozó? A vállalkozás fejlesztésén dolgozik, és nem az operatív feladatokat végzi. Egy orvos ezt ALAPBÓL nem is tudja megtenni, ilyen értelemben egy orvos úgy működik, mint egy bármilyen szakember, akinek a személyéhez, fejében levő tudásához kötődik a vállalkozása, tehát egyéni vállalkozónak minősül, akkor is, ha ezt nem úgy hívják, mert mondjuk lehet Bt. és Kft. is,
de a lényeg, hogy a személyes idejét adja el. Mint szolgáltatást. Time is money.
Van, aki ezt élete végéig így csinálja, nem is tud nyugdíjba menni igazából, mert utána a megtakarításait kellene felélnie, ami rendszerint nincsen annyi, hogy 70 éves kora alatt azt tudja mondani egy vállalkozó doki, hogy, na… most jöjjenek a fiatalok. Egy normál magyar vállalkozásról beszélünk, ahol az idő, amit ott kell lenni fizikailag, számít. És ezt az időt kellene maximálisan profittá formálni valahogy. Ezzel együtt nem nagyon látok olyan túl sok orvosi vállalkozást, ahol a profittal tudnának foglalkozni, és marad a soha át nem léphető 6 számjegy- általában.
Viszont van olyan nem orvos vállalkozó ismerősöm, aki fogászatot üzemeltet, és neki fogorvosok dolgoznak, az ő ideje pedig a fogászat fejlesztésére való. Hoppá! Hogy nem 6 számjegy ez a konkrét eset, abban biztos vagyok!
Hogyan lesz 7 számjegyű profitom a vállalkozásomban, ha orvos vagyok?
Létezik-e ebből az idő-csapdából valamilyen kiút?
Eddig 2 kiutat találtam. Ezekre magam is “Szent Grál”-ként tekintek. És egyik se az, hogy vállaljunk még valami mellékest, vagy nézzük meg, az angol vagy svéd egészségügyben hogyan működnek a bérek. Igazából engem ezek nem érdekelnek.
Na nem húzom a rétest, mondom, mi az a kettő.
- Találni helyettest arra az időre, amikor én a cégfejlesztéssel foglalkozom, hogy operatív munkára akkor is legyen ember- vagyis nem maradhatok magányos farkas, mert akkor a saját időm annyira leterhelődik, amennyire pont nem szeretném. Időt teremteni!
- A cégfejlesztés az micsoda? Marketing, értékesítés, és ezek automatizálása- persze ettől sokkal bonyolultabb a hozzá tartozó feladatok sokrétűsége miatt.
Maga az automatizálás durván időt teremt, ez még most nem világos számodra, de írok egy példát.
Van egy olyan levelem, amit automatikusan kiküldök azoknak, akik táplálkozási tanácsadásomra bejelentkeznek. Ebben egy hanganyag, én beszélek rajta, ez az a 13 perc, amit nem kell utána szóban elmondanom. Ahány új páciens érkezik, annyiszor 13 perc meg van spórolva. szintén megírom mindennek az árát, úgyis megkérdeznék, meg a helyszínt, azt se kell elmagyaráznom telefonban. Ráadásul eléggé elérhetetlen vagyok telefonon, ez egy másik történet, de “oka vagyon annak”. Time is money.
Lehetne másképp biztosan, “ahogyan megszoktuk”, de maradunk akkor a régi mederben.
Azonban ha akarunk előre lépni, akkor ezeket a fő irányokat nem lehet átlépni és semmibe venni, enélkül soha-de-soha nem lesz 7 számjegy, az tuti.
A marketing fő feladatai: ügyfélszerzés/páciensszerzés, valamint személyes és céges hatékonyság megteremtése.
Ezekről beszélek a DokiMarketing zárt csoportban, illetve van egy ingyenes tréningem erről a témáról, amit úgy szerezhetsz meg, ha feliratkozol itt: http://bit.ly/DrLovas
Ez a tréning egy folyamatosan zajló oktatás online anyaga, ami 10-15 perces fejezetekre bontva, letölthető hanganyagban teljesen ingyen a Tied lehet. Nincs apró betű, tényleg. Ha fontos Neked, tanulod, hallgatod, cselekszed, és kérek beszámolót, hogyan megy. Aki ezt a tréninget a gyakorlatban végigcsinálja és megvalósítja, ami benne van, és ezek után nem nő legalább ötszörösre a vállalkozása, annak ingyenes konzultációt tartok, hogy megtaláljuk az elakadást.
Aktív résztvevő lehetsz magában a tréning folyamatban, úgy értem, olyan anyagot igyekszem készíteni, ami a kérdéseitekre választ fog adni. Ha a zárt csoportban benne vagy, akkor egymástól is kérdezhetünk- kérdezhettek, felvetődhetnek közös problémák, mint éppen ez is itt, amiről írok.
Tehát a PARADIGMA: az orvos ne értékesítsen! Aztán miért is ne? Mert az nem érték, amit egy orvos tud? Mert az eladja úgyis magát? Mert az plusz energia? Mert az szégyen? Mert nem a pénzért dolgozunk? Mert erkölcseink nem engedik? Mert… most mivaaaan?
Arra jutottam, hogy egy orvos szemében az értékesítés jellegű feladat:
a. idegen terep, mert nem tanulta (=fejlesztendő)
b. “ciki” lehet, hogy el kell adnom magamat- de miért is? Itt egy komoly paradigmaváltásra van szükség, hogy ne legyen kellemetlen érzés, és van egy titok is.
Én soha nem adom el magam. Még soha nem győzködtem senkit semmiről. Miért? Mert a marketing-gépezetem megteszi nekem, és mire odáig jut valaki, hogy engem felhív, addigra már csak időpontot egyeztetünk. Ez nekem akkora követ gördített le a hátamról, és annyi időt megspórolt, nyugodtan mondhatom, milliós vagy tízmilliós nagyságrendű értéket képvisel maga ez a gépezet.
Hogyan lehet azt megtenni, hogy úgy adjak el valamit (mondjuk magamat, mint szolgáltatót, de persze ez igaz bármilyen termékre is!), hogy a vevő semmilyen tukmálást ne érezzen ezen az egészen, sőt ő maga jön hozzám, hogy ő ezt szeretné, mikor találkozhatnánk?
Ez az a titok, aminek a kifejtése a 3. tréninganyagnál fog kezdődni. Addig is az első kettőt már most is megszerezheted ide kattintva.
Én elkezdtem az online marketing rendszert felépíteni, de valahogy egyszer csak le/elmaradt. De megvan az alap és bár nap mint nap érzem, hogy bár kár volt elhanyagolni, muszáj csinálni! Ami írtál az nagyon hasznos, “életszagú”, nálam biztosan váltani kell a gondolkodásban, mert egyébként szeretem csinálni amit csinálok, van tudásom is, igen bevallom szeretnék jól megélni abból amit tudok. A vásárlóra terméket tukmálni meg úgy sem megy, próbáltam, belebuktam. és még egy fontos, az idő igazi kincs, vele együtt a szabadság is.